Val och röd gris.

Jaha, då har vi haft val.
Svenska folket förvånade mig, när dom inte bara röstade på blå regering, utan även lyckades få in SD i riksdagen.
But hey! Whatever floats your boat..?
Lite skrämmande är det dock att mina barn ska växa upp i ett främlingfientligt land. Och försök inte säga att SD inte är rasister. Partiet är från början grundat av nynazister.
Som det knöt sig i magen på mig, när jag hörde alla skånska puckon vråla:
"Jimmy Åkesson, shalalalala!"
Jag lovar, jag fick sammandragningar...
Obehagligt var det! Och jag skämdes ihjäl över att vara skåning!
Men jag tror att många röstade så p.g.a okunskap.
Enligt mig är rasism lika med okunskap och rädsla.
Men men...
Nu är det iaf gjort och det är inte så mycket att göra åt det, förrutom att hoppas att det blir en tjusig rödgrön regering om 4 år.

Jag måste bara fråga er en sak!
Ni som såg på valvakan på Tv4, tyckte inte ni att gubben som pratade var superirriterande, när han hela tiden envisades med att kalla Alliansen för "AlliaNGsen"? Det irriterar mig nåt fruktansvärt när folk hittar på egna uttal och säger bokstäver som inte ens finns med i ordet!
Typ som när folk säger "egengkligen" i stället för egentligen.
Var tusan hittar ni ett K?!

Min kära vän, Sandra, är en av dom! :)
Jag vill slå lite på henne i smyg varje gång hon våldtar egentligen på det viset.
Hon var förresten här idag och drack te.
Hon är fin, min Sandra.
Hon och Brallan lekte med play doh lera.
En tjusig gris och en stor bajskorv blev det!
Båda i den underbara färgen röd.

Ja, det var allt för idag, gott folk!
Nu ska jag plocka undan lite, sen ska jag se på Så som i himmelen, när Brallan har gått och lagt sig.
Älvis sover redan gott.

Tjo!





Kommentarer
Postat av: Sandra

Men vad gör egenkligen det? Haha

2010-09-21 @ 21:38:25
Postat av: Anonym

intressangt

2010-09-22 @ 17:29:10
Postat av: Anonym

Håller med! Har två polare som alltid säger ELETRIKER. Hallå! Det heter ELEKTRIKER!

2010-09-23 @ 10:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0