Why?!

Why är min man ett svin ibland?
Just nu skulle jag vilja att han stannar i sovrummet hela dagen och bara lämnar mig ifred!
Jag blir så trött!

Ibland undrar jag om vi verkligen är rätt för varandra...
Och svaret jag kommer fram till är oftast Nej.
Vi är olika och vi får kämpa mer än andra för att få det till att funka.
Det hade varit så enkelt att bara packa några väskor och dra när allt blir jobbigt.
Men...
Jag kan inte bara ge upp allting för att vi inte tycker lika dant, eller för att vi bråkar lite mer än andra.
Sålänge vi älskar varandra och vi vill vara med varandra, så är jag villig att kämpa lite extra. Det kommer jag att göra sålänge det finns nåt kvar mellan oss.
Man läser och hör om hur andra har det såååå perfekt, men jag tror inte att det är sant. Jag tror inte att nåt förhållande är perfekt.
Vissa är bättre, vissa är sämre, men inget förhållande är perfekt.

Uttrycket, Allt man behöver är kärlek, stämmer inte alls, tycker jag.
Man behöver mycket mer än kärlek.
Men kärlek tar en väldigt långt och kärleken får en att jobba för att det ska bli bättre.

Så trots att jag tycker att min man är ett svin just nu, så tycker jag att han är en ängel imorgon.




Kommentarer
Postat av: terese

d har ja inte lärt mej än, ja hör allt! himla jobbigt... så här e d tvärtom att ja bökar runt å suckar irriterat så att andreas vaknar :-D (ibland) hehe.

D man behöver e framförallt 'tålamod' å sen kärlek ;-))

2010-09-08 @ 11:52:59
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin Dahlman

Ja inget förhållande är perfekt =) Och tur är väl det för hur irriterande är det inte med folk som går och skryter om att dom ALDRIG bråkar :P

2010-09-08 @ 16:58:10
Postat av: Anonym

Inget förhållande e perfekt...det tror inte jag. Alla bråkar och har det jobbigt...höll på att säga att det måste man för annars vet man inte när man har det bra. Ja Sofia på kärlek kommer man långt...men det krävs mycket jävlaranamma och vilja. Innan vi gifte oss hade vi ett möte med präste där han förklarade att vi säger (Hans...VILL du älska Viktoria osv osv) Det handlar många gånger om det också och jag tycker det är tänkvärt. Vi bråkar och kärleken kan kännas som bortblåst men JAG VILL älska Hasse! Och det gör jag...av hela mitt hjärta och det är ju därför det gör "ont" när man bråkar!!!! Du är inte ensam....Ni är inte ensamma. /Kram

2010-09-08 @ 17:20:54
Postat av: madde

usch ja, vet precis va du menar!!! min gubbe har väl kanske gått upp 2 ggr typ under 1 år! fastän om ja har skullat upptidigare än han o jobba extra eller nåt! fast nu när han e pappaledig har han faktiskt gått upp. nä då vill man bara packa sin väska o dra!

2010-09-08 @ 17:41:29
URL: http://metrobloggen.se/madeleines
Postat av: Therése

Vill bara informera att det är hälsosamt att ha lite bråk då och då. De paren som aldrig bråkar har något fel i förhållandet. Man kommer nämre varandra efter bråk. Man upptäcker fel och löser förhoppningsvis dem. Bråk är ett sätt att binda oss samman. Det låter sjukt. MEn hoppas du förstår vad jag försöker få fram.

KRam

2010-09-09 @ 09:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0