Lite rörigt... Typ gubbröra.

Fy fan, vilken jävla natt!
Jag gav ju dom där järntabletterna en chans till...
Det skulle jag inte ha gjort!
I natt, vid 2-3-tiden, fick jag springa in på toa och sitta där ett tag.
Jag fick värsta diarrén och hade jätteont i magen.
Jag fick även ont i livmodern och det strålade ut i ryggen och ner mot benen.
Jag vet inte om det var några halvstarka sammandragningar, eller om det bara var nåt annat. Men störigt var det iaf, för det är inte så lätt att sova, när magen är helt hård och öm.
Jag har fortfarande lite sådär molvärk i livmodern.
Det är säkert inget på G, men den har kanske blivit lite lurad av min diarré inatt.
Tarmen brukar ju tömma sig själv, innan en förlossning, så den kanske trodde att det var dags.
Dumma barnbärarmuskel... Bestäm dig för hur du ska ha det.
Iaf så får jag väl maila min bm idag och berätta att jag inte kan äta järntabletterna, så får vi se vad hon säger.
Blutsaft är liksom inte lönt, för jag måste ha mer järn än så.

Finns det nån som läser min blogg, som har ätit Niferex och inte tålt det?
Vad har ni i såfall kunnat få i er och behålla för järntillskott?

Jag vill iväg och bada idag.
Men jag vill inte bada själv.
Sarah, min badkompis, har röven full hela helgen. 
Jag funderade på att ta med mig familjen, men det blir inte direkt avkoppling att åka ner med 2 småbarn. Dessutom gillar inte McLovin' att bada.
Nån som vill med? Ring i såfall! :)
Egentligen borde jag väl vara hemma och vila, OM det nu skulle vara så att det är nåt på G(mina förlossningar har ju en tendens att hålla på och jävlas flera nätter i rad, innan bebisen kommer ut), men det är så skönt att få vara lite viktlös ett tag.
Ooooohhh, nu gör det ont igen...
Nä, jag får väl ta hand om mina barn.
McLovin' ligger och nannar, så det är upp till mig att underhålla och busa lite nu.

Tjo!






Kommentarer
Postat av: sofie

hej

jag har ätit niferx och fått som du jätte dålig mage och magknip.. men denna gången pröva jag är i vecka 10 bara men har lågt järnvärde.. och jag mår som vanligt denna gången vet inte varför därimot har mitt värde inte gått upp efter 1 månads användning så sist jag var hos bm sa hon att det finns en spruta med järn man kan fås om gravid så slipper man ta tabletter hela graviditeten,, men jag vet inte om dem ger den sprutan när du nästan ska ha när som.. Bara ett tips annars finns det ju dureferon tror det stavas så och hemofer.. dem kanske är bättre för din mage,, lycka till mvh sofie med 4 barn och en i magen =)

2011-04-08 @ 18:10:38
Postat av: Viktoria

Provade niferex under båda graviditeterna, med filip blev jag hård. Men fortsatte för jag "visste inte bättre" med Joel blev jag lös.....JÄTTElös. Och jag fick jätteont i magen så jag slutade med dem och tryckte i mig leverpastej och persilja istället. Jag tycker väldigt mycket om både och! Jag hade mer än gärna hängt med till badet men är fortfarande gräsänkling. !

2011-04-08 @ 18:13:38
URL: http://stjerntoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0