En heldag på sjukhuset.

Vilken jävla dag!
Igår fick jag jätteont i bröstet/lungorna.
Jag ringde förlossningen, som sa att jag var välkommen dit, men jag ville avvakta för att se om det gick över efter natten.
Det gjorde det inte...
Så vi åkte in idag vid 10-tiden.
Vi lämnade då Brallan hos sin farfar och körde mot Lund.
McLovin' och Älvan släppte av mig på sjukan och åkte vidare till Media Markt.
Jag blev undersökt och väntade och väntade...
McLovin' och Älvan kom tillbaka till sjukhuset och höll mig sällskap nån timme.
Efter flera timmars väntande fick jag en tid till lungröntgen, halv 5.
Jag skickade hem McLovin' och Älvan, eftersom det skulle ta några timmar till inne i Lund.
Hur som helst, så ringde jag Mirella(McLovin's pappas sambo) och bad henne hålla mig sällskap.
Hon rusade in till mig och höll mig sällskap resten av kvällen.
Det blev riktigt trevligt, faktiskt. Vi satt och snackade och skojade, så tiden bara rann iväg.

När alla undersökningar var klara och analyserade kom dom fram till det här:

- Det dom kunde se på röntgen såg bra ut. Dom fick dock inga bra bilder på den nedre delen av lungorna, men där var inga proppar i de stora kärlen iaf.
- Njurproverna var okej, men inte perfekt.
- Sköldkörtelproverna var på gränsen till för låga. Vi ska ta nya prover om ca 2 veckor.
- Lite äggvita i urinen, men inget att oroa sig över.

Med andra ord blev jag inte mycket klokare av att sitta en hel dag på sjukhuset.
Vid halv 7 släppte dom äntligen hem mig igen, lite mer hungrig och lite mer förvirrad.

Men jag vill iaf tacka alla vänner, som stöttat med sms och telefonsamtal.
Och självklart tackar jag även farfar och Mirella, för barnvaktning och sällskap!
Ni är guld värda, allihop!



Kommentarer
Postat av: Marran

Men gud gumman. Skönt att höra att det inte var något iaf. Jag läste först nu :P Kramar!!!!

2011-04-03 @ 22:54:24
Postat av: Malin Dahlman

Hej snäckan!

Har helt missat att du varit på sjukhuset i helgen =( Tur du fick sällskap några timmar!

Puss å kram <3

2011-04-04 @ 08:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0