Fysiskt ont.

Hej, kära du! :)
Idag har Jimmie varit här och hämtat mat och kakor.
Jag hade gjort lasagne och citronmuffins, med jordnötsfrosting.
Det känns bra för mig när jag kan hjälpa din familj, eftersom jag är helt hjälplös när det gäller dig.
Jag fick se en bild på dig, där du ligger och sover.
Det var jobbigt, för jag ville bara hoppa in i bilden och ge dig en stor kram. ♥
Du är alltid lika vacker, fast än det inte riktigt såg ut som du.
Fina du, jag vill så gärna ringa dig och säga att vi ska ut och gå en sväng.
Men det går inte...
Jag får alltid så ont i magen fram mot kvällen, när barnen lagt sig och det blir tyst i huset.
Då vill tårarna krypa fram och huvudvärken blir extra stark.
Jag har faktiskt haft huvudvärk sen i fredags.
Dagen det hemska hände...
Jag sa ju till dig då att jag inte kände mig så bra och du sa:
"Ta en Ipren och en kanna kaffe."
Det hjälpte då, men det hälper inte nu.
Jag börjar dagen med Ipren och avslutar dagen lika dant.
Jag tror det beror på sömnlösa nätter och all oro.
McLovin' sa till mig inatt:
"Försök att stänga av allt en stund."
Jag svarade:
"Det går inte, för det gör ont i kroppen. Det gör verkligen fysiskt ont."
Och det riktigt värker i själen.

Jag dansade med Bille idag.
Jag svängde runt med honom högt upp i luften och han skrattade så mycket.
Jag tänkte på hur skört livet är och passade på att lukta riktigt mycket i hans fina hår. Brallan vill bara till djurparken.
Den ungen kommer nog att bli djurskötare när hon blir stor.
Och Älvan har velat kramas jättemycket idag.
Det är så mysigt med kramar.

Kan vi inte kramas snart?

Nu ska jag sätta mig i soffan lite och låtsas att jag kollar på tv.
Sov gott, hjärtat.
Vi hörs snart igen.
♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Eva

Kram till dig.... Vet inte hur det känns att ha sin vän på sjukhus... Om jag har förstått det hela rätt så är hon allvarligt sjuk... Hoppas på det bästa! Stor kram!

2011-08-18 @ 08:37:16
URL: http://minioman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0