Kalas och barnpassning.

Igår, när jag stod i hallen på väg till Kelians kalas, frågade Jimmie mig om jag kunde vara barnvakt, så att Jimmie och Sarahs systrar kunde åka in och hälsa på Sarah.
Det ville jag gärna vara, så jag åkte till kalaset en snabbis, för att sen åka hem till Sarahs lägenhet.
Kalaset var jättefint! Massa tända ljus och fika.
Detta fick Kelian av oss i 1-årspresent.


Jag stannade inte så länge, men en stund iaf. :)

Jag ringde Virre och frågade om hon ville göra mig sällskap, som barnvakt.
Det var jag, Virre och 7 barn(för våra egna var oxå med).
Alla barn var under 4 år! :)
Vi busade och käkade mackaroner och köttbullar.
Och när vi ätit färdigt och städat undan efter busandet, blev det godis och film.
Myyyyys!
Vi såg på Spirit och Anastasia.
Det var så mysigt!
Det var alltid nån som ville ha en kram, eller gos, när vi satt där i soffan.
Älvan blev lite sotis, när Alice myste i mitt knä, men då fick Älvan sitta hos Virre och det tyckte hon var helt okej.
Vi passade även på att hjälpas åt att skaka av mattan, dammsuga och diska.
Jag gillar ju att städa... Eller iaf resultatet av städningen. :)
Men vi koncentrerade oss mest på barnpassningen, så vi gjorde ju det inte skinande rent. Men det är alltid nåt.
Kvällen var jättefin och alla barnen kom så bra överens.
Det var nästan lite oförskämt enkelt att passa så många barn!
Hahaha.

Här kommer bilder från kvällen.

Bus på rummet.

Nonel!

Barnen i soffan, med vars en godisskål.

Billeman!

Virre tog den första rundan disk och jag tog den andra.
Finns dock inte bildbevis på det, så ni får helt enkelt tro mig.
:)

Lite senare på kvällen, blev alla trötta och bäddade ner sig i soffan.

Bille fick låna Alice vagn.



Vilken härlig kväll!






Kommentarer
Postat av: Anonym

hur har det gått för min vän? känner för dig när man läser din blogg hoppas hon blir bra.

2011-08-28 @ 21:53:06
Postat av: Anonym

åhh min gamla vagn :) sakna den hihi



va fina ringa :) ja stansa är svårt min mamma gör de me =)



fina bröllops foto // Emma Gilbertsson

2011-09-07 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0