Tårtfigurer.

Denna dagen har ägnats åt bakning och sugarpasteskulptering(är det ens ett ord?).
Jag har börjat fixa figurerna till Billes namngivningstårtor.
Jag bakade även morotsmuffins till Peter, eftersom hans högtryckstvätt gick sönder när vi lånade den.

Här kommer bilder på några av figurerna!

BebisSvampbob!

BebisPatrik!

En liten bebis ska få sova på den ena tårtan.

Gjorde även lite annat, som ska vara detaljer, men orkade inte göra allt.
Satt i ca 4-5 timmar med det.
Allting var ganska svårt att göra...
Jag har aldrig arbetat med sugarpaste innan och hade förväntat mig att det var hur enkelt som helst.
Men det blev inte alls som jag tänkt mig, för det var svårare än jag trodde.
Med det får duga ändå.

Muffinsen fotar jag inte, för dom vet ni hur dom ser ut. ;)






Kommentarer
Postat av: Emilie

super fina. du är duktig för att aldrig ha gjort det innan, en natur begåvning =)



Jag tycker sugarpaste är skit kul att jobba med, kan jämföras med play doh lera fast lite segare =)

Om du vill ha en lite mer följsam och något som torkar fortare så ska du välja modeleringspaste eller flowerpaste. Det torkar på utsidan men är mjuk inuti !

2011-08-09 @ 06:04:44
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0