Luciatåg.

Hela dagen började med värsta psykbrytet på Mclovin'.
Vi var sena och den människan är som sirap som kommer direkt ur frysen.
Prova få ut den ur flaskan!
Jag hade ställt klockan på halv 7 och McLovin' hade gått upp när klockan ringde, men jag hade inte vaknat.
Jag vaknade 20 minuter efter att klockan slagit halv 7 och vad tror ni jag möttes av?
INGENTING!
Ingenting som var färdigt iaf.
Barn i pyjamas, som inte ens fått frukost.
Aaah! Han kunde väl skakat liv i mig så vi slapp stressa?!
Ja, jag kan inte ens skriva om det här utan att bli irriterad, så jag låter bli.

Men jag suddade tillfälligt bort det från hjärnan när vi körde hemifrån, för idag var det nämligen dags för luciatåg i kyrkan.
Det var jättefint!
Så fint att några tårar letade sig fram ur mina ögon.
barnen var jätteduktiga och sjöng på olika språk(engelska och... italienska?), läste verser och tände ljus.
Tyvärr var det så mörkt i kyrkan att det inte gick att filma och ta bra kort.
Men vi var ju där och såg det live ändå. :)

Klädprovning hemma.

Samling i kyrkan.

Tåget bildas.

Dom fina barnen.


Den fina granen.

Sluuuut!

Efter luciatåget lämnade vi Brallan på dagis, åkte hem och la småbarnen och fortsatte vår diskussion.
Vi förklarade för varandra och suckade på varandra och mitt i allt somnade vi till på soffan. När vi var vakna igen bestämde vi oss för att skita i att disskutera vidare.
Det fanns liksom ingen energi till det. Och det var antagligen därför vi tjabbade idag med... Vi var TRÖTTA!
Så vi pussades och kramades istället, sen åkte McLovin' till jobbet.
Vi hann även städa huset och rengöra akvariet.

Jag pysslade lite med Älvan och sen var det dags att hämta Brallis igen.
Resten av dagen har gick åt till att busa/mysa/leka med barbie/bygga koja/mm.

Billeballen väntar på att få komma ut i bilen, så vi kan hämta syrran.

Älvan gjorde en ljuslykta till mig.

Soffkoja!


Nu är jag trött och vill få mina kids i säng!
Wish me luck! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0