Fyrverkerier!

Ikväll åkte vi ner till Höör och kollade på provskjutningen av fyrverkerierna.
Vi åkte allihop, för tjejerna har alltid tyckt om raketer så vi trodde att Bille oxå skulle tycka att det var fräckt.
Vi hade fel. Väldigt fel.
Han  blev jätterädd!
Han hade dubbla mössor och jag höll för hans öron, men han tyckte ändå att det var hemskt. Han blev helt hysterisk, så McLovin körde iväg med honom.
Jag kände mig jättehemsk och det kändes som att alla tittade på mig och tänkte detsamma.
Men folk kan ju iofs få tycka och tänka vad dom vill.
Vi kunde ju inte veta.
Brallan var bara 3 månader när hon såg fyrverkerier första gången och  hon gillade det. Älvan gillade det förra året och då var hon i Billes ålder.
Hur som helst så blev det ju bra till slut.
Bille fick åka iväg och Älvan somnade i vagnen till knallarna(hur man nu kan tycka att det är sövande..?), men jag väckte henne igen så hon inte missade dom stora raketerna. Ögonen höll på att hoppa ur huvudet på henne! Skitfräckt, tyckte hon att det var!
Barnens mormor kom oxå dit och barnnappade Brallan med sig hem, så henne fick vi inte med hem igen.

Här kommer bilder!




Hos oss blir det inga raketer på nyår.
Dexter är jätterädd och det är onödigt av oss att skrämma honom ännu mer.
Det räcker att vi har kollat idag.
Barnen har sett det nu och dom(alla utom en) uppskattade det.
(Naaaaw, förlåt Billen! jag hade aldrig tagit med dig dit om jag visste att du skulle bli rädd.)

Imorn kommer min systerson hit och ska sova här till lördag.
Vi är lite "stödfamilj" till honom en gång i månaden.
Han får givetvis komma hit fler gånger, men sista helgen i månaden är liksom bokad.
Det ska bli kul att ha honom här! :)
Känns som att han fortfarande är min lille snuttegulleplutt, men han är redan 17 år!
Helt galet!

Gott nytt år på er, om vi inte "hörs" innan det är dags! :)


Kommentarer
Postat av: terese

fotat me ajfånen eller... :-P

2011-12-29 @ 22:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0