Nya bullar och nya däck.

Nu har kylan börjat hälsa på och det innebär lite halka.
Så igår var Brallan hemma från dagis, för McLovin' behövde ha min bil.
Han hade nämligen inga vinterdäck på sin.
Eller han hade det, men dom passade inte.
Så vi hade en liten bakdag/mysdag hemma.

Lussebullsbak blev det!



Idag har vi varit i Lund och fixat däck till McLovin's bil.
Inte en dag för sent!
Men som vanligt... Ska nåt bli gjort får väl jag ta tag i det!
Jag har även fixat en massa annat som ska fixas.
T.ex har jag lämnat in min sista föräldraledighetsansökan.
I slutet av juli nästa år är det dags att börja jobba igen.
Usch, känns konstigt!
Jag tycker det är för tidigt för Bille.
Jag vill att han ska vara minst 1,5 år, helst 2 år.
Han kommer att vara 1 år och 4 månader.
Men vad ska man göra? Jag har inga föräldradagar kvar och vi måste ju ha pengar.
Men det känns verkligen konstigt.
Nästa år har jag varit hemma i lite mer än 4 år!
4 år!!!
Och sen ska jag helt plötsligt vara hemmifrån hela tiden!
Jag som saknar Brallan när hon är på dagis 15 timmar i veckan.
Det kommer att vara jag som gråter i dörren när det väl är dags, inte dom!
Haha.
Nä, så illa blir det nog inte.
Jag kommer nog in i arbetslivet igen.
Ska bli kul att träffa andra vuxna, men samtidigt vill jag ju vara med mina barn.
Jag är kluven.
Ja. Kluven är nog ett mer passande ord.
Hoppas den nya chefen kan fixa ett bra schema till mig.
Just nu innehåller mitt schema kvällar och jobb varannan helg.
Det kommer inte att fungera, för McLovin' har likadant schema.
Och jag vägrar skaffa barnvakt 4-5 gånger i veckan + varannan helg!
Och att lämna barnen själv hemma känns inte heller som nåt bra alternativ.

Vi får se hur allt blir!
Tills dess ligger jag sömnlös om nätterna och funderar över framtiden.


Kommentarer
Postat av: Mette

Jag är ju själv ingen mamma, men jag tänker att man måste våga släppa taget om barnen lite i taget. Och man minns ju själv att det var väldigt väldigt kul att gå på dagis. Så länge det är ett bra dagis och bra pedagoger så är det ju inte så illa. Dessutom är det ju en bra chans om inte annat att få självständiga barn. Och dina barn vet ju att du finns där för dom. Du kan väl jobba deltid till att börja med?

2011-12-08 @ 00:49:18
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0