Att pussa en gubbjävel.

Det blev djurparken idag igen.
Min 25-åriga son ville dit och titta på djuren.
Det var trevligt, men det blev nog lite för mycket för mig att sticka dit 2 dagar i rad.
Jag fick sammandragningar och bebisen tryckte sig neråt allt vad den kunde.
Jag gick som en retarderad anka.

När vi kom hem var jag så trött att jag somnade på soffan.
Och fy satan vad sur jag var när jag vaknade.
Allt var fel och alla var störiga.
Hade jag kunnat hade jag sparkat mig själv i röven.
Men jag kan knappt få på mig mina egna strumpor, så jag tänker inte ens försöka.

McLovin' frågade om vi skulle beställa mat, och då lät det såhär:
S: Nej, jag ska aldrig mer äta! Jag såg bara fet ut på alla bilder från djurparken.
M: Nej, du är jättefin.
S: Nej, jag ser ut som en gammal gubbjävel.
M: Tycker du att jag ser ut som en gubbjävel?
S: Nej, jag ser ut som en! Åh, du lyssnar aldrig på mig.
M: Nej, du är jättefin. Ge mig en puss.
S: Nej.
M: Nähä. Vill du inte pussa en gammal gubbjävel då?
S: Det är du som inte vill göra det.
M: Men jag försöker ju, men den gamla gubbjäveln vill ju inte pussa tillbaka.

McLovin' tvångskelade och pussades lite med mig, så det kändes lite bättre efter det.

Nu kommer iaf snart maten och det behövs nog.
Jag är helt yr och svimfärdig.
Jag brukar må bättre när jag har fått mat i magen.



Kommentarer
Postat av: terese

brukar du inte ha sammandragningar?(å sånt annat) d har ja ständigt å jämnt :-/

2011-02-20 @ 19:08:04
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0