Bitterfitta...

Just nu är jag en fitta...
Japp!
En stor bitterfitta, som tycker att dom flesta kan ta sig i röven och hålla tyst.
McLovin's schema är helt stört.
Han är ledig 3 dagar resten av denna månaden. Dessutom jobbar han dubbla pass många dagar. Typ 7.30-20.45.
Det är tröttsamt att ta både morgon och kväll med barnen, när jag sover så jävla dåligt på nätterna.
Jag måste ju springa upp och kissa hela tiden och så drömmer jag så sjukt mycket, så jag är helt slut när jag vaknar.

Men Brallan har iaf sovit över hos sin mormor inatt, så jag och Älvan hade kvällen och morgonen för oss själva.
Det var himla skönt!
Men jag fick hem en otrevlig, trotsig och galen unge idag.
Jag orkade inte med henne, så jag slängde henne i sängen och sa:
"Jag vill inte ha med dig att göra om du ska beté dig såhär!".
Så hon sover nu.
Hoppas att det bara var tröttheten som spökade.

En annan sak som har gjort mig lite nervös är att jag var hos BM för nån dag sen.
Magen har växt jättemycket och nu ligger bebisens storlek en bra bit över kurvan.
Så jag kommer att få en jättebebis till och det är inget jag ser fram emot.
Älvans förlossning var en jobbig upplevelse och jag vill inte föda ett så stort barn igen.
(Folk behöver inte ringa och fråga om graviditeten och hur det blir med bebisens storlek och UL mm, för jag vet inget än.)

Men men...
Vi får se på UL hur stor den beräknas att vara, så får vi ta ställning till allt efter det.

Jag försöker hålla humöret uppe.
Jag suddade ut matlistan på krittavlan i köket och ersatte den med ett litet citat:

When life gives you lemons
make lemonade.

Och just nu har jag fått en hel del citroner, så jävlar vad vi ska göra saft!
Bäst jag sätter igång med det samma.



Kommentarer
Postat av: Terese

Många sa till mej att stor mage inte alltid betyder stor bebis! Har du oxå hört d? Annars e ja helt me på din fasa för å föda jättebebis, Robin vägde ju 4450 :-/ Va vägde din klump?

2011-02-12 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0