När jag ändå är igång.

När jag ändå är igång och gnäller kan jag lika bra säga detta med...
Kan alla sluta gratulera oss extra mycket, bara för att vi väntar en pojke denna gången?
Folk säger saker som:
"Då ska ni inte ha fler nu då, när ni får en pojke nu."
"Åh, vad roligt! Nu blev Dick glad!"
VA?! Vadå nu blev Dick glad?
Jag kan ärligt säga att vi, både McLovin' och jag, hade blivit lika glada över en tjej till.
Och tror folk ärligt talat att vi skaffar fler barn bara för att få en pojke?
Finns det ens folk som gör så?

Jag blir nästan illamående när folk slänger ur sig sånt.
Sålänge vi får en frisk bebis så är vi nöjda.
När vi väntade Älvan tog vi inte reda på vad hon var för kön, och när jag väl hade fött så tog det ett tag innan jag ens frågade vad det var för kön.
Det spelar liksom ingen roll!

Blärk!


Kommentarer
Postat av: Emmelina

Håller med dig! Folk har frågat mig om inte Niklas blev besviken när vi fick veta att vi väntade en flicka. Visste inte var jag skulle slå dem för att det skulle göra mest ont.

2011-02-12 @ 13:43:08
Postat av: Diana- barnfotograf & mamma

Ja! Det finns säkert dem som skaffar fler barn bara för att få ett annat kön än vad dem har. Kanske inte är den största anledningen till det men tankarna finns där ändå.

Lika så är det för oss som har ett barn och varje att folk antar att nu blir det inga barn för att man redan har ett av varje.

2011-02-12 @ 16:48:47
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Malin Dahlman

Känns igen, fast mer att folk frågat om vi inte blev besvikna över att få en flicka till.. Man bara öhh va? Man är glad så länge det är ett friskt barn =)

2011-02-15 @ 19:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0