Bola/änglapingla/harmoniboll.

Kärt barn har många namn.
Jag använder "Bola".
Bolan avger ett svagt klingande ljud, och från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra, och känna igen ljudet. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten, och efter födelsen känner barnet igen ljudet av bolan, och blir lugn av det.

Här kan ni se skillnaden mellan mina gravidhalsband och vanliga gravidhalsband.

Vanligt. En bola med bomullssnöre.


Halsband som jag har tillverkat, med silverplätterad kedja, skyddsängel, rund tag med texten "Redan så älskad", hjärtformad bola och silverplätterade ringar.




Kommentarer
Postat av: Emma

Hur mycket tar du för ett sånt halsband? :) jätte fint

2011-01-20 @ 20:41:22
Postat av: Emilie

Ahhhhh nuuuu vet jag vad gravidsmycke är, konstigt ingen förklarat detta så som du gör innan, jag har alltid trott det var ett hittepo , skitgrej. Men nu vet jjag bättre haha! "skrammlar" dina också ? Eller det kanske dom inte ska göra...?

2011-01-20 @ 21:53:13
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Emilie

Haha ja här kommer skramlande morsan... Bättre med lite pling då ju ;)

2011-01-20 @ 22:22:16
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0