Tut-tut-bilen på besök.

Idag har vi haft besök av ambulansen.

Älvan
vaknade efter sin middagslur och var helt lila och iskall om läpparna.
Hon småkräktes även lite hela tiden, så jag ringde 1177.
Jag förklarade att Älvan hade satt en plastbit i halsen, men kräkt upp den, somnade och vaknade lila om läpparna. Nu var hon inte längre lila, men småkräktes och jag fick inte tag i VC.
Dom sa att jag skulle ha en ambulans!
Jag var lite tveksam och undrade om jag inte bara kunde köra in själv, för jag tyckte att det var lite overkill med en ambulans. Men hon tyckte att jag skulle ringa 112.
Så jag ringde till 112 och började med att ursäkta mig för att jag ens ringde dit, men 1177 sa att jag skulle göra det.
Jag blev vidarekopplad till en ssk, som sa att hon ville nog ändå skicka en ambulans.
Mamma kom hit för att ta hand om Brallan och efter det kom ambulansen.
2 män tog Älvans saturation och lyssnade på henne. Inga konstigheter.
Älvan blev lite förälskad i den ena ambulansmannen. Hon tyckte att han hade häftiga färger på kläderna och en cool klocka.
Hon är så materialistisk.
Dom skrev iaf en journal, ringde till barnakuten och gav barnen vars en nalle.
Älvan behövde inte följa med till akuten.
Dom sa att om det hände igen skulle vi åka in själva och om hon blev slö skulle vi ringa tut-tut-bilen.

När dom hade åkt iväg låg alla i soffan en stund och kollade på film, sen tog mamma och Peter med sig Brallan hem.
Nu ska jag städa undan alla fotsteg och laga lite mat.

Efter all uppståndelse.

Ambulansnallen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0