Lite sånt som hänt.

Tisdag.

Igår åkte jag in till Höör för att promenera en sväng med barnen och Sandra.
Vi möttes upp på våra mammors parkering(dom bor på samma område, inte i samma lägenhet).
När vi började gå från parkeringen blev Brallan ledsen och skrek:
"Neeej! Mååårmååår! Neeeej! MÅRMÅR!"
Jag kände inte för att ha en vrålande tjej med på promenaden, så jag ringde mamma och frågade om Brallan kunde få vara där.
Det kunde hon ju givetvis, så jag och Sandra lämnade av henne hos mamma, innan vi gick vidare.
Brallan blev glad och Älvan slapp sitta bredvid en vild skrikhals.
Vi gick ner till Lidl, för Sandra skulle ha en kålrot.
Hon var irriterad eftersom Netto inte hade några kålrötter och hon ville ha rotmos.
Det fanns som tur var kålrötter på Lidl!
Synd bara att Sandra inte visste vad en kålrot var.
När hon kom till kassan och jag sa nåt i stil med:
"Oj! 10 kronor för en kålrot! Det var billigt!"
Då sa kassakillen:
"Eehm, var det en kålrot du skulle ha?"
Sandra: "Ja."
Killen: "Detta är en rotselleri."
Sandra: "Jaha! Men hur fan ser en kålrot ut då?"
Killen: "Dom ligger till vänster om rotsellerin."
Sandra blev lite skämsen och kutade iväg efter sin kålrot.
Då sa killen till mig: "Pff, så kommer hon väl tillbaka med en rödbeta!"
Stackars, dumma Sandra.
Efter vår svåra shopping på Lidl gick vi vidare mot Preem.
Jag var tvungen att kissa och ha en korv och Sandra var tvungen att köpa varm choklad.
Efter det gick vi hemmåt.
Sandra skulle leka med sin mamma och jag skulle hämta Brallan .
Problemet var att Brallan inte hade några planer på att åka hem.
Jag jagade runt henne i lägenheten med olika mutor, men hon skrek bara:
"Mårmår! Petår! Mårmår! Petår!"
Till slut lyckades mamma övertala henne att åka hem genom att ge henne en bulle, som hon skulle ge till Bella.
Hon tog sitt uppdrag på största allvar och satt och babblade om "Bulla Bella" hela vägen hem.
Hem kom vi iaf och Bella fick sin bulle.
Tur var väl det, för jag hade glömt ge henne frukost.


Onsdag.

Idag har vi varit och badat, hela familjen.
Vi mötte även upp Heidi och Thea på badet och jag visade Heidi hur hon skulle dyka med Thea. Thea älskade att bada. Hon var helnöjd.
Även mina små bebbar var glada över badbesöket.
Älvan, som har lärt sig att stå själv, tyckte det var jättekul att stå i vattnet och Brallan bara dundrade fram som en hel flock elefanter på amfetamin.
Man hör verkligen om Brallan är i badhuset.
Efter badet skulle vi handla.
Jag AVRÅDER alla föräldrar att storhandla när era barn är trötta och hungriga.
BIG MISSTAKE!
Jag försökte hålla Älvans humör uppe med en hundleksak medans McLovin' jagade Brallan över hela affären.
När vi kom hem var vi helt slut och resten av dagen tillbringades i soffan.
Vi kollade på Grodprinsessan och åt melon och popcorn.

Nu ska jag läsa lite i min bok.
McLovin' köper hem böcker till mig hela tiden.
Jag tycker det är jättesött.
Det visar ju att han tänker på mig när han är på jobbet.
Igår kom han hem med Bergsprängarens dotter som exploderade.
Men just nu läser jag Inspärrad. Som han oxå har köpt.
Dokumentärböcker som gäller i detta hus. :)


 Ha en bra kväll!






Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha alltså jag dör av garv nu.. Sa han verkligen så? Att jag skulle komma med en rödbeta?! Alltså daaah, jag är ju inte blond liksom! HAHAHAHA! Jävla kålrot, men mosen blev god som fan :) <3

2011-01-06 @ 02:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0