Kissenisse

Alltså, min lilla Bralla!
Vilken planet kommer du ifrån?!
Den ungen är allt bra märklig.
Just nu försöker jag pott-träna Brallan, och hitintills har det gått sådär...
Jag köpte trosor till henne för nån dag sen och förklarade att dom kunde man inte kissa i. Dom skulle man ha istället för blöjan och kissa på pottan.
Mmmm, visst.

Först satte sig Brallan i Älvans bumbostol med trosor på och kissade i den.
Jag berömde henne, eftersom att hon ändå försökte och bumbon ser ju faktiskt ut som en potta.
Jag förklarade dock att man fick ta av trosorna först och att pottan kanske ändå var ett bättre alternativ.

Okej...
Men då gör vi såhär istället, mamma.
Vad sägs om att jag tar av mig alla kläder, ställer mig på vedkistan, särar på benen och kissar allt vad jag kan så det stänker åt alla håll? Låter det bra?
Eller varför inte dethär...
Jag hoppar upp i min tyggunga, svingar runt som en apa, samtidigt som jag kissar ner allt runt omkring?

Shit, asså!
Hela gårdagen var psykiskt påfrestande.
Hon skulle INTE kissa i pottan, men hon kissade gärna på sina gosedjur, böcker osv.

Men idag fick jag en idé.
Jag tog med barnen till affären och lät Brallan välja ut en ny potta själv.
När vi kom hem sa jag att hon fick en glass om hon var duktig och kunde kissa på pottan. Och det gjorde hon! Hon kissade på pottan!
Visst, jag lockade med sötsaker, men det funkade!
Vi satt där i badrummet tillsammans.
Jag på toaletten och hon på sin potta, och kissade.
Mysigt.
Nästa gång lockade jag med choklad.
Hon hade ju fortfarande kvar bitar i julkalendern, som ändå skulle ätas upp.
Det funkade, det med!
Hon kissade på pottan!
Sista gången, innan läggdags, lockade jag inte med nåt.
Jag bara sa att jag behövde kissa och ville ha sällskap.
Så vi tog varandra i handen och gick in och kompiskissade.
Jag är stolt så jag spricker!
3 gånger har hon kissat på pottan idag!
Det har bara hänt en olycka, när hon busade med Älvan.
Tänk vad bra det kan bli när barn får vara med och bestämma!
Jag är helt övertygad om att det var hennes val av potta som gjorde att hon ville kissa i den. Jag har nämligen försökt locka med diverse saker innan vi köpte den nya pottan, men det har inte gått så bra.
Nu är det ju inte så att hon ska få godis efter varje pottbesök, men det behövs inte heller.
Den 3:e gången gick hon in utan krångel och kissade och kände sig duktig.
Så lite mutor får man faktiskt köra med, sålänge det inte håller i sig.

Såhär ser den tjusiga pottan ut!

Jag tyckte den blå var mycket finare, men det är ju inte jag som ska kissa i den, så vi tog den gröna som Brallan ville ha. Jag är bara så lättad över att hon inte valde den hemska rosa.

Och såhär såg Älvan ut när hon hjälpte till att äta upp chokladkalendrarna.




Kommentarer
Postat av: Mette

Jag tror också på att muta lite ibland. Ingen som tar skada av det. Och som barn vill jag minnas att jag uppskattade när min mamma mutade mig med glass när jag skulle äta medicin å sånt. Ang pottan har hon bra smak haha!

2011-01-09 @ 22:20:22
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0