Jubbedag!

Igår var en riktig jubbedag!
Vi fixade om grisgården till en hundgård.
McLovin' gödslade ut alla gristollar ur hagen och jag tog ut allt spån ur boden.
Sen gick jag loss med högtryckstvätten på väggarna, taket och golvet.
Invändigt då... I boden alltså.
Det är skitroligt att högtryckstvätta ju!
Och det blev riktigt bra!
Sen räffsade vi ut spån i hagen, så att det inte blir så lerigt när det regnar.
Brallan hjälpte till att plocka sten, som skulle ut ur hagen, så inte hundarna skadar sig.

Såhär blev det!
(Ingen ström i tråden, bara för syns skull. För Dexter är nämligen rädd för strömtrådar och han kan hoppa HÖGT.)

Efter allt jobb ville Brallan bada.
Jag tyckte inte att det var en bra idé, eftersom alla barnen är förkylda, men jag tyckte synd om henne.
Barn måste ju få leka, så det fick bli ett snabbdopp.

På kvällen körde McLovin' och hämtade en kista, som jag hittade på blocket.
En snygg kamferkista, som jag ville ha som soffbord.
Och det blev galet snyggt!

Det var gårdagen, det!

Inatt har inte varit en rolig natt.
Bille är megasnorig och vaknade en gång i timmen och ville äta.
Stackaren fick knappt nån luft.
Och nu när han är så snorig ramlar nappen ut, så fort han slutar suga på den, och då vaknar han och blir hysterisk.
Men jag har löst det, iaf under dagslurerna i gungan.

Han gillar det.
Han brukar tycka om när jag håller en hand över hans mun, så detta funkar för honom.
Blir nästan som när jag håller handen där.

Alla sätt är bra, utom dom dåliga! ;)




Kommentarer
Postat av: Annica

hej! vill bestäla smycken men hittar inte din hemsida :( skulle du vilja maila den? Kram annica felicias mamma

2011-07-19 @ 10:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0