Sjukis.

En liten snabbis får ni idag!

Jag är sjuk...
Var på VC igår, för jag blev förkyld i måndags och fick väldigt ont i lungorna och örat igår. Läkaren tittade i mina öron och tog CRP och  temp.
Hade feber, CRP var 33 och jag hade öroninflammation.
Fick utskrivet kortisonnässpray för öroninflammationen.
Han trodde att jag hade akut bronkit, eller eventuellt början på lunginflammation.
Men eftersom CRP:n inte var jättehög, så skrev han inte ut någonting.
Jag skulle dit igen om det blev värre.
Idag mådde jag lite bättre, ingen feber, men det kändes väldigt tungt att andas.
Jag åkte dit med Bille, som har varit skrikig och förkyld ett tag, för att kolla hans öron. Han hade mycket riktigt en inflammation i hörselgången.
Läkaren tyckte att jag skulle ta ett nytt CRP, när jag ändå var där, eftersom jag inte var märkvärt bättre.
Och det hade skjutit iväg.
118 låg det på nu.
Han sa att jag förmodligen hade akut bronkit, som även hade satt sig lite i lungorna.
Så han skrev ut antibiotika och hostmedicin till mig och örondroppar till Bille.
Han tog även ett näsprov på Bille, för att utesluta nån läskig influensa, som jag har glömt namnet på.

Så...
Det var allt om det.
Jag känner mig lite nervös, för min stora bebis(Älvan) ska sova borta för första gången.
Men det är dags nu.
Hon är ju trots allt 1,5 år, så det ska säkert gå bra!
Hon har sin syrra med sig, så då blir det nog lättare med.

Nu ska jag städa lite, innan jag ska däcka i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0