Utslag. Vad tror ni?



Min prickiga korv...





BVC tror vattkoppor.
Jag tycker att det liknar vattkoppor på benen, men armarna och ansiktet ser mer ut som nässelutslag eller soleksem.
Antagligen har hon nån blandning...
Det konstiga är att hon knappt har nåt på magen och ryggen.
Men det kan ju se olika ut på olika människor.
Hon hade en massa blåsor i händerna och på fötterna igår, så det var förmodligen höstblåsor.
Dom på benen vätskar ju, så antagligen är det vattkoppor.
Vi får se...
Får dom andra barnen samma sak, så är det förmodligen det.

Nån annan mamma, eller pappa, som haft vattkoppor på sina barn?
Såg det ut såhär?



Kommentarer
Postat av: Annica

Ser nästan ut som min dotters kontakt exem men svårt och se på bild. Fick köra allt perfymfritt så gick det bort på typ två dar. Enligt BVC och vårdcentral var det scharlakansfeber! Enligt Lund som vi åkte till sen var det exem. Är av med det nu men har blivit böjvecksexem ist.

2011-07-05 @ 18:44:07
Postat av: Anonym

Hej!

Såg koppor senast igår o de såg inte ut så alls... Mer stora prickar. Tindra fick liknande utslag vid sharlakansfeber, då var även tungan prickig. Då ska som ha penicillin omg. Hoppa@ altt e bra med er annars :)

2011-07-05 @ 23:13:30
Postat av: Emilie

jag tror liam har haft en släng av mild vattenkoppor men de såg inte ut sådär.

Jag tycker det ser ut som nässelfeber, min lillebror har det ganska ofta så jag tror det är det, be bvc ta en närme titt så tösen kan få behandling. stackaren !

2011-07-08 @ 19:52:32
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Emelie

Dotterns vattkoppor såg inte up så här. Detta ser mer ut som nässelutslag.

2011-07-11 @ 08:46:47
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0