Stanna hemma!

En sak som stör mig fruktansvärt mycket, är när folk inte har vett att stanna hemma när dom är sjuka.
Riktigt störigt är det, när man träffar på halvdöda människor På City Gross, med snor som rinner ur alla hål dom har och som håller på att hosta upp sina lungor.
Nej, tack. Jag vill inte ha med mig tuberkulos hem idag. Men tack ändå.
För ett tag sen var vi på Skånes djurpark.
Där fanns en småbarnsfamilj och både mamman och sonen var jättesjuka. Dom hostade och hostade och snorade och var hesa. Och där satt dom och fikade bland 30 andra pers, och den smarta mamman hade dessutom lånat en barnstol från caféet, till sin son.
Tack för den, liksom.
Schysst mot nästa unge som sätter sig där.
Vi kastade i oss fikan, för där satt vi med vår 2 veckor gamla son och var inte så sugna på att få med oss en lunginflammation hem.
Dom kunde väl fikat ute, om dom nu ville dit trots sjukdom?
Jag fattar att ensamstående föräldrar och dyl. måste iväg och handla oavsett om dom är sjuka eller inte.
Men nu pratar jag om onödiga utflykter.
Man kanske kan vänta med att köpa äpplen, eller fika på café, tills man blir frisk?

Nu kommer säkert en massa folk bli helst sura och säga saker som:
"Ska vi behöva sitta inne bara för att vi är sjuka? Då kan ju ni stanna hemma istället, om ni inte vill bli smittade."

Till er som tycker så kan jag bara säga två ord.

VISA HÄNSYN!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0