Baby shower.

Igår var jag på baby shower.
Terese ska snart ha bebis och vi var några stycken som åkte ut och överraskade henne, med fika och presenter.
Himla trevligt.
Jag hade bakat brownies. :)

Jag har aldrig varit på en baby shower innan och jag har heller inte haft nån egen, så det var första gången för mig.
Eftersom det var ett kalas fick jag ju ta på mig finkostymen.
Mjukisbyxor, lång tröja och strumpor.
Mina svullna ben tackade mig inte på kvällen.
Såhär såg dom ut.

Jag måste ha sett ut som ett mongo på kalaset.
Jag satt helt stilla på en stol och bara svettades.
Precis som en gammal gubbe, satt jag och torkade bort svett från ansiktet med hushållspapper.
Haha, så jävla ofräsht!
Sminket bara rann och jag hade svettfläckar under bopparna.
Dom ogravida satt och frös!
Jösses, vad hormoner kan ställa till det för en.

Efter baby showern åkte jag till CG och handlade lite.
Väldigt skönt att göra det utan barn!
Sen kom jag hem till ett nystädat hem.
Jag har verkligen världens finaste man...
Jag blev beordrad soffläge, så jag och Brallan kollade på Alladin, medan McLovin' lagade mat.
Tacos.
Efter maten ville Brallan inte sova, för hon skulle nanna hos vovven, sa hon.

Men vi fick till slut henne i säng, så vi kunde ta fram godiset. :)

Idag är McLovin' tillbaka på jobbet igen...
Det var den helgen, det.
Men jag och barnen är bjudna på middag hemma hos mamma, så vi ska dit om nån timme.

Bäst jag gör mig i ordning.

Tjo!



Kommentarer
Postat av: terese

men du va ett trevligt mongo ;-)) Å man blev inte rädd för dej :-D



JÄtteroligt att du kom :-))

2011-03-20 @ 19:10:39
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/
Postat av: Fru Stjernholm

Jag ville också ha en babyshower men man ordnar ju liksom inte en åt sig själv SJÄLV. Sen har jag heller aldrig varit på någon men man blir ju så sugen när man ser de amerikanska på film....som säkert inte finns på samma nivå i verkligheten. Men vad roligt att du fått vara med om det!

2011-03-20 @ 21:42:02
Postat av: madde

haha du satt väl inte som ett mongo??:D jättegoda kakor du hade bakat, synd bara att ja va så mätt så jag inte orka äta mer än 1;)

2011-03-24 @ 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0