Idioti!

Idag är jag så jävla irriterad på fk.
Jag ska ha en utbetalning på torsdag...
MEN, jag har inte skickat in en begäran om graviditetspenning.
Jag har skickat in en ansökan och fått den beviljad och allt sånt, men måste fylla i ännu en blankett om att jag vill BEGÄRA pengar för min "ledighet".
Är inte det egentligen jävligt självklart att man vill ha pengar under tiden man inte kan jobba?
Hur ska man annars kunna betala räkningar?
Iaf så hade jag missat det, så jag ringde dom för ett tag sen och bad dom att skicka en blankett...
Men det kom ingen blankett.
Jag ringde igen och sa att jag inte fått nån.
Då sa en röst i luren:
"Ja, men det kan ju ta tid för brevet att komma fram."
"Nej, det tar inte en vecka för ett brev att komma fram, när ni skickar det."
"Okej, men jag skickar en ny då."
Idag har den kommit.
Jag ska alltså fylla i blanketten, skicka in den och sen vänta på att dom jävla nötterna ska vara färdiga med utbetalningen tills på torsdag..?
Tror inte det.
Kul att man har 800:- på kontot då.
Jag hoppas verkligen att alla idioter, som sitter och svarar i telefonen på fk, blir utan pengar en dag, bara för att nån annan inte orkar skicka rätt blanketter, eller inte orkat skicka nån blankett överhuvudtaget.

Fy fan, säger jag bara!




Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstår din ilska!!

Men du, om du har bank-ID så kan du begära fp via deras hemsida. Mycket smidigare och går fortare också för den delen.

2011-03-21 @ 18:57:49
URL: http://cronzall.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nej, jag kan ju inte det! :(

Fp kan man begära via internet, men havandeskapspenning måste skickas in via brev.

DUMT!

2011-03-21 @ 19:00:07
URL: http://sebra.blogg.se/
Postat av: TjockisMamman

Knäppt att vanlig FP kan ansökas via nätet som är så smidigt och inte havandeskapspennin...

2011-03-22 @ 10:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0