Nya sängar.

Idag är jag trött.
Brallan bråkade hela kvällen igår.
Allt jag gjorde var fel.
Men idag är en ny dag, tänkte jag, när Brallan kom upp i sängen och pussade mig i morse.
Mmmm... Visst!
Tills jag hittade soffan helt nerpissad av min kära stortjej.
När jag skulle förklara för henne hur ledsen jag blir, när hon gör sånt, stoppade hon fingrarna i öronen och gick iväg.
Suck...
Så det fick bli en storstädning för andra gången denna veckan. Och det är bara onsdag.
Egentligen skulle vi till BVC idag, för Brallans kontroll, men jag ringde och avbokade. Jag sa att vi behövde ha en hemmadag och ta det lugnt, så vi bokade en tid när McLovin' är ledig istället.
Då kan han och Brallan åka ner i lugn och ro, utan att Älvan stjäl uppmärksamhet och utan stress.
Jag ska nog fixa lite pannkakor och massa filmmys idag istället.

Älvans och bebisens nya sängar blev hämtade igår.
McLovin' hämtade dom på vägen hem, efter kursen.
Jag har satt ihop dom idag och dom blev jättetjusiga. :)

Såhär ser dom ut.

Älvans säng.

Man kan ta av ena sidan sen, så det blir en riktig säng.

Bebisens tygvagga.



Våra barn har alltid älskat bärsjalarna och denna påminner mycket om en bärsjal.
Den svingar och gungar sig själv, lite lätt, och det ska påminna om tiden i magen.
Mycket effektiv mot kolik och vi får ju bara kolikbarn.
:)
Den minskar även risken för plötslig spädbarnsdöd, då den hela tiden rör sig lite och påminner barnet om att andas.
Sen är det himla bra att man inte behöver ha nån kudde till bebisen. Man bara lägger ner bebisen i vaggan och en filt på.
Nu är det ju tänkt att jag ska amma och samsova med bebisen, men man kan flytta runt denna i hela huset, så han kan sova i den på dagarna, om han nu sover i vår säng på nätterna.

Nu ska jag passa på att ta en dusch, innan Älvan vaknar.
Sen väntar disken...

Tjo!




Kommentarer
Postat av: terese

d e i d läget ja hade tagit tag i ungen å tvingat (han i mitt fall då) att lyssna. Fy för, sånt klarar ja inte av.. när dom ska ignorera en å bara gå! ilsken

2011-03-17 @ 07:51:53
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0