Ultraljud.

Idag har vi varit på UL.
Det gick bra och allt såg fint ut...
Men det var ju det där med den beräknade vikten.
Lillkillen beräknas väga 15% mer(4025 gram) än normalt.
Det skrämmer mig...
Älvan beräknades väga 12% mer(3920 gram) än normalt, och hon kom ut och vägde 4415 gram och var 56 cm lång, 1 vecka INNAN bf.
Så om det går åt samma håll denna gången lär bebisen väga upp mot 5 kilo på bf. Men jag hade ju egentligen inte förväntat mig nåt annat.
Vi får se hur vi gör nu.
Jag har mailat min bm, och bett henne skicka en remiss för ett extra UL i vecka 38. Jag tänker iaf inte gå tiden ut, för jag känner min kropp, och vet att jag inte klarar att föda fram ett större barn än Älvan. Inte utan att gå sönder iaf.
Grejen är den, att hade den beräknade födelsevikten stämt hade jag inte brytt mig. Men vi har konstaterat, efter 2 graviditeter, att mina bebisar lägger på sig jättemycket de sista veckorna.
Både Brallan och Älvan vägde ett halvt kilo mer än beräknat, och då var Älvan ändå tidigt ute.
Nej, jag tänker kräva en igångsättning!
Men men...
Först och främst måste jag få kontakt med min bm, sen får vi se hur i går vidare.

Nu ska jag njuta av att vara själv med McLovin' och Älvan.
Brallan hängde med mormor hem.

Tjo!



Kommentarer
Postat av: Ida o Melvin

Usch, förstår din oro, men dom får ju sätta igång diG! Inget snack ju!

2011-03-07 @ 18:11:49
URL: http://idachristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0