Djurparken och lite synytt.

Idag blev det djurparken.
Min syster ringde och ville följa med, hon oxå.
Vi möttes upp vid entrén och började vår runda...
Jag höll på att dö!
Erik, min systerson, var överallt och ingenstans.
Efter en kvart hade vi kommit typ 200 meter.
Jag dealade lite med honom och sa:
"Alltså, du! Kan vi bestämma att vi stannar vid djuren och tittar, istället för att stanna vid varenda sten, pinne, eller snöhög?"
Efter det gick det lite fortare. :)
Brallan
gick och tjatade om hästarna hela vägen, och jag lovade dyrt och heligt, att hon skulle få rida.
Men ponnyridningen var stängd, när vi kom fram!
Guuuud, vad Brallan blev ledsen!
Det var så synd om henne, stackaren.
Hon hade verkligen sett fram emot det.
Och jag kände mig så elak, som hade lovat ridning, och så blev det inget.
Men hon fick klättra lite på klätterställningarna istället, så hon glömde det efter ett tag.

Älgmys.


Pappabus.

Älvan.

Fjällräv.


När vi kom hem från djurparken kastade McLovin' lite boll med Älvan, medans Brallan sov. Jag passade på att sy.
Min syster har letat efter en lika dan mössa som Brallan har, till Erik.
En sån som går ner över halsen.
Men hon har inte hittat nån, så jag sa att jag kunde sy en till henne.
Ett par bebisvantar blev det med, till den lille kotten i magen.

Eriks mössa.

Bebisvantar.


Nu ska Brallan sova.
Och jag sätta mig i soffan, med lite hallonbladste.

Just det!
Jag lovade ju en bild på Brallan i klockkjolen.
Den kommer här...



Trevlig lördagkväll på er!



Kommentarer
Postat av: Annica

Så duktig du är på att sy! Blir jättefina klädar allt du syr ju!

2011-03-06 @ 07:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0