En slida..?

Bebisgrodan har varit uppe hela natten och skrikit.
Han har såååå ont i sin mage och jag kan inte göra nåt åt det!
Jag kramar och tröstar och sjunger och buffar i rumpan....
Men han skriker tills han är helt genomblöt av svett.
Amningen har jag slutat med.
Det gick inte att amma till slut.
Han bara skrek hysteriskt vid varje mål.

Dagarna går hyffsat bra.
Han skriker inte så mycket om han får vara med oss.
Men nätterna är ett helvete.
Han har så ont på kvällarna och nätterna.
Man riktigt ser hur han spänner hela sin lilla kropp och får panik.
Vi ska prova med mjölkfri ersättning idag och se om det är allergi det handlar om.
Men jag tror inte det.
Jag tror att det är kolik, helt enkelt.
Och Gripe Water funkar inte på denne lille killen.
Synd, för jag beställde nyligen hem 3 flaskor, eftersom det funkade så bra på Älvan.
Men går det inte över snart ska jag se om vi kan få tid till akupunktur.
Jag har hört mycket gott om det.
Bebisar som blev av med det onda efter ett par veckor.

Vi får se vad som händer.
Just nu kan jag inte tänka som en normal människa.
När jag är såhär trött, tänker jag på helt oväsentliga saker.
Som här om dagen...

Jag satt och blev irriterad över att den där grejen man stoppar in kniven i kallas slida.
What?!
Varför gör den det?
Varför väljer man att döpa en grej, som man kör in en kniv i, efter ett kvinnligt könsorgan?
Det är fan brutalt...
Jag känner mig nästan lite kränkt.
Måste vara en man som kommit på det. Såklart.
Vad hade ni killar sagt om vi döpte om "bajamaja" till "penis", eller "boxningsäck" till "pungkula".
Tänk på det...
Så medans ni kör in era knivar i slidor, kan vi ju slå på era pungkulor och skita på era penisar.

McLovin' säger att det är formen som heter slida.
Men jag vettefan.
När jag lärde mig former i skolan missade jag nog när dom visade slidformen.
"Här har vi en kvadrat, här är en rektangel och så har vi såklart slidan."

Måste lära mig att vara mer uppmärksam...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0