Försenad.

Jag brukar alltid ha julpyntat vid det här laget...
Den 1:a november åkter tomtar och dylikt upp i vårt hus och åker ner igen innan nyår. Jag vill nämligen inte fira in det nya året med en gammal jul.
Och jag brukar pynta MYCKET.
Men i år känner jag verkligen inte för att julpynta!
En tomte hit och dit tycker jag är okej, men mer vill jag inte.
Samtidigt vill jag att mina barn får en såndär julig jul, som dom kommer ihåg för alltid. Julen är ju till för barnen och familjen, iaf enligt mig.
Jag tror att min brist på engagemang beror på att jag vill flytta NU, helst igår!
Jag känner mig trängd och vill ha mer space och då känns det inte som rätt läge att trycka in en gran mitt i allt.
Men jag är och har alltid varit en orolig själ.
Jag vill inte stanna för länge på samma ställe och behöver antingen flytta, renovera eller möblera om lite då och då.
Nu behöver jag flytta, för det funkar inte att bo 5 personer, 2 hundar och 5 katter i en liten stuga.

Men men...
Idag fixade iaf jag och Brallan en krans, medan Bille och Älvan sov middag.
Det finns vissa fördelar med att bo i skogen.
Man kan plocka kottar och granris genom att sticka ut armen utanför fönstret.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0