Fusk så in i...

Igår fyllde min mamma år.
Vi åkte dit för lite fika, mys och bus.
Mammsen bjöd på våfflor och chokladpudding.
(Det räckte tydligen inte med en efterrätt till lunch.)



Idag har jag försökt mig på att göra en klänning till Brallan.
Hon ska gå luciatåg och vill INTE vara tomte, INTE lucia, INTE tärna, INTE stjärngosse, INTE ängel, INTE bajskorv, osv... Men hon har gått med på att vara en julgran.
Okej, babe. Mamma fixar!
Men jag hade bara en tjock julduk hemma och den blev så tung när jag hade sytt på alla lager av grenar. Ungen kommer ju att gnälla innan vi ens hunnit fram till... ehm... stället där dom ska gå lucia, som jag nog måste kolla upp var det skulle vara.
Och jag PALLAR INTE göra om det med annat tyg!
Så nu kör vi en enklare variant!
Färga den där underbara vita klänningen, med den där stora fula fläcken som inte går bort, grön och sen sy på allt glitter och alla kulor osv.
Men jag känner mig lite dum som fuskar på det viset, men vafan. Jag ska väl hinna göra den där förbaskade knäcken med, innan julen är slut!
Jag har dessutom några smyckebeställningar som ligger och väntar på mig, som en påminnelse om att jag aldrig har semester.

Nu vill jag att det ska bli imorn, så jag kan få åka och handla tygfärg!

Trevlig fredag på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0