Knarkaffärer på dagis.

Inte enligt mig, men kanske enligt andra föräldrar stod där en skum knarkhandlare på parkeringen på Brallans dagis.
Knarkaren hade fett hår, rosa mjukisbyxor, gummistövlar och påsiga, rödsprängda ögon.
Knarkaren var jag.
Och jag är ingen knarkare.
MEN... Jag betedde mig nog lite misstänksamt.
Såhär var det.
Terese hade beställt ett smycke av mig, som hon ville ha i tisdags.
Eftersom hon bor i Tjörnarp och jag i Maglasäte bestämde vi oss för att träffas i Höör, när vi skulle lämna våra guldklimpar på dagis.
Eftersom Terese lämnar tidigare än jag var jag en halvtimme för tidig till Brallans dagis.
Så jag parkerade och väntade i bilen.
Rakt framför min parkerade bil stod där ett gäng barn och jag satt och kollade på dom när dom tramsade rundor.
Jag är en folktittare och tycker att det är trevligt att kolla vad alla har för sig.
Men på nåt vis kändes det opassande att komma dundrandes med en familjebil och parkera framför ett gäng barn och sitta och glo på dom i en halvtimme.(Barnnappare?)
Vi har nämligen precis haft problem med snuskgubbar utanför rastgårdarna!
Så jag gick ur bilen istället och stod utanför och glodde på alla andra bilar.(Biltjuv?)
När jag stått där ett tag blev Brallan rastlös och ville ut ur bilen.
Jag hade ju inte lämnat henne, eftersom vi var för tidiga.
Så jag fick den briljanta idén att gå in i kapprummet och ta hem Brallans saker, som inte behövs på dagis längre.
Så jag och Brallan promenerade ner i källaren och kom tillbaka till bilen med en hög kläder och skor.(Tjuv?)
Vilket var lite suspekt, eftersom det har varit mycket stölder på dagis!
När jag hade lämnat mitt byte i bilen kom äntligen Terese körande i sin våldtäktsbuss, med tonade rutor.
Då hade jag härjat rundor runt dagis i en halvtimme!
Terese öppnade bildörren, stack ut lite pengar och hon fick en liten påse(innehållande ett halsband) i retur.(Langare?)
Vi snackade lite, sen körde Terese och vi pös in på dagis.

Jag kan säga som så, att skumma blickar var riktade mot mig den morgonen!



Kommentarer
Postat av: Emilie-Mamma till Liam och gravid

Hahaha ja vad gör man :)

2011-11-30 @ 22:36:52
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0