Maaaaaarandag.

Idag skulle jag köra och hälsa på Marran, men när jag kom ut på stora vägen var det så dimmigt att det kändes som att köra i bomull.
Nejnejnej, tänkte jag och körde ner till stationen och tog tåget istället.
Jag litar på min egen körning, men inte på alla andra idioter som kör om på sämsta ställena, kör för fort, tvärnitar, glömmer att blinka, osv.
Det gör dom ju såklart även om det inte är dimma ute, men när man själv inte ser så bra kan man lätt missa dom puckona och hamna i en olycka.
Safety first!
Dessutom blev jag påmind om hur mycket jag älskar att åka tåg!
Brallan är ju helt tågbesatt och det har hon nog fått från sin kära mor.
Hur som helst så möttes vi upp i Lund istället.
Där åt vi på Viggos och snackade en massa.
Efter maten gick vi på shoppingrunda och sen tog vi vars en kaffe på Espresso House(som vi alltid gör när vi träffas i Lund).
En riktigt mysig och rolig dag!

Mina inköp:
Minijulgranskulor, minimuffinsplåt, muffinsformar, julig burk som jag la vår knäck i.


När jag kom tillbaka till Höör fortsatte min shoppingtur på ICA.
Inte lika spännande, men ack så nödvändigt.
Där träffade jag på min favorituteliggaralkis(tvivlar på att det är ett ord) Blondie och hans tjej.
Blondie stod i kön framför mig och köpte 2 burkar kattmat...
Eeeeh, jag vet ju inte om han har en katt i korgen på sin rollator, men jag tvivlar på det. Är man alkoholist och inte har några pengar tror jag inte att kattmatning står högst på listan.
Inte okej om kattmaten var till han och hans tjej!
Så jag köpte 3 choklad till dom och önskade dom en trevlig fredag.
Det kanske inte var särskillt mycket, men det lär ju smaka bättre än kattmat(om det nu var till dom).

Väl hemma väntade mina underbaringar på mig!
Vi poppade popcorn och busade en massa innan det var läggdags.
Nu sover alla barnen och jag ska placera mig i soffan för lite myyyyys med min man.

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker det är så fint av dig Sofia att hjälpa honom. Vet du om han är hemlös eller han har någonstans att bo? Tänker på att Höör har en förening för hemlösa katter. Dit skänks ju både pengar och annat, en väldigt fin sak som jag stödjer till 100%. Borde vi inte kunna göra samma sak för de människor som inte har det så lätt i vår kommun. Alkoholism är ingenting man väljer, det är en sjukdom. (Lika bra och skriva det om det mot förmodan skulle vara någon som läser detta som har fördomar mot alkoholister.)

2011-11-18 @ 23:29:11
Postat av: Sara

Hej! Blondie och hans dam har ett hem, där dom oxå har katter. Så troligen var det mat till dom! :-) Snällt av dig att ge dom lite god choklad, Blondie är alltid så tacksam!

2011-11-19 @ 12:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0