Julkul.

Nu har även jag fått lite julkänsla.
Shoppade ju lite julsaker med Marran och fick även se allt annat vackert juligt, som inte fick följa med hem.
Då blev jag ju såklart sugen på att pynta själv!

Min lilla tomteby.

Min ängel vaktar julstrumpan.

Lucian sitter i takkronan och ser nöjd ut.

Julstjärnan hänger i fönstret och "granriset" runt gardinstången.

Även Bille och Isbjörnen blev juliga.


Det finns ganska mycket mer julpynt uppe, men det får ni se själva när ni kommer hit. :)

Det har även blivit julbak. Saffransbullar med russin och mandelkräm.
Eller russinbullar, som Brallan säger när hon ska säga lussebullar.
Jag gillar inte saffran, men dessa blev goda!
Brukar ju vara så när jag bakar att jag tänker att vi ska äta vars en, sen fryser jag in resten. Men övriga i familjen verkar inte hålla med.
Knäcken tog slut efter några dagar, för McLovin' kunde inte hålla labbarna borta.
Än så länge finns det bullar kvar, men det är nog bara för att jag frös in dom på direkten, så ingen kunde äta upp dom.

Idag fyller min mamma år, så vi ska hem till henne och fira med fika.
Annars finns det inget planerat.
Lite julpyssel blir det nog.

Ha en fin dag, alla läsare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0