Besiktning!

Idag var det tid för besiktning.
Jag hade som vanligt glömt vilken tid det var och ringde till Bilprovningen för att få reda på den.
Deras datasystem var nere, så dom kunde inte få tag i några tider.
Men någonstans i bakhuvudet hörde jag, "16.00, Sofia! Jag lovar, det är din tid!"
Jag litade på rösten och hela familjen åkte ner till Hörby.
McLovin' lämnade av mig och ungarna på Ica/lekplatsen och stack till verkstaden.
Efter ungeför 10 min kom McLovin' tillbaka till lekplatsen och sa att vi fick åka in imorn istället på drop-in.
Irriterad blev jag, när jag fick reda på att det var Sömnbrist-Sofia som hade talat i mitt huvud timmarna före.
Tiden var såklart helt fel och killen på verkstan sa att vi inte stod med på hans lista.
NEJ, NEJ, NEJ!
Jag blev arg och upprörd och förbannad och ringde och skällde ut dom på Bilprovningen för att deras datasystem var sönder.
Då sa rösten i andra änden av luren:
"Jag har en lista framför mig och din tid var 15.20."
"Jaha! Och var fan var den listan för några timmar sen då?!", frågade jag.
Hon i luren sa då: "Mmmmm..."
"Vadå, mmm?! Tack för ingenting"
, fräste jag och slängde på.
Jag körde upp till verkstan och förklarade för killen att jag ville ha min bil besiktad men missade min tid.
Han sa samma sak till mig som han sagt till McLovin', att vi fick köra dit imorn igen.
Jag log ett sött leende(som säkert bara såg helt desperat ut) och sa:
"Snälla, jag kan inte imorn! Jag kan betala dig!"
Han skrattade lite och sa: "Ja, men vänta utanför då så kallar jag in dig när jag får en lucka."
När han var färdig med min bil var jag glad som en liten unge på julafton.
Jag hade inte bara fått en extratid, bilen gick även igenom!
Jag stod där med ett leende från öra till öra och frågade:
"Vill du ha nåt för det?!"
(Som jag kom på senare att det lät väldigt mycket som: Vill-du-ha-betalt-i-natura? Jag menade ju givetvis pengar.)
Han skrattade till lite och sa att det var helt okej. Han fick inte ta emot pengar/gåvor.
Så jag tackade honom och körde hem i min nybesiktade bil.

Ibland är det en fördel att vara påflugen och jobbig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0