Varning... Igen!

Ja, jag får väl skriva VARNING igen...
Jag vet, det är mycket skriverier om mitt underliv just nu, men meningen var väl att jag skulle skriva om mitt liv. Och tyvärr är ju inte mitt liv en dans på rosor varje dag.

Here is the dealio.
Jag märkte för några dagar sen att jag fått svamp.
Ja, jag vet, lide äckligt. Men så är det iaf.
Jag har alltid varit en nakenfis och nu när jag inte är naken titt som tätt reagerade min muff på det.
Men det är egentligen inte det som är den stora grejen. Den kommer här...
Jag åkte till apoteket och stod vid intimhyllan och var allmänt förvirrad.
Det finns ju typ 6 olika mediciner och det står lika dant på allihop!
Jag pratade med Emelie i telefon under tiden och frågade om hon hade några erfarenheter, men det hade hon inte.
En i personalen såg att jag såg lite förvirrad ut och ropade från andra sidan lokalen:
"Behöver du hjälp?"
Jag ropade tillbaka.
"Ja, jag vet inte vilket medel jag ska köpa."
Hon knatade snabbt iväg till mig och började viska en massa frågor.
Vilket var ganska onödigt, eftersom jag redan indirekt berättat för alla inne i affären att jag hade svamp.
Jag tycker nämligen inte att det är pinsamt att få en sjukdom, även om den sitter i fisseluringen. Pinsamt hade varit ifall jag kom in på apoteket och försökte få hjälp med att få ut en kantarell jag själv petat upp. DET hade varit pinsamt.
Till slut kom vi fram till vilken medicin jag skulle köpa och gick till kassan.
Hon började babbla på(viskande och tittande över axeln) och undra om jag hade korniga flytningar, om det kliade, osv...
Hallå! Vi har ju redan kommit fram till att jag ska köpa den här produkten, kan vi lämna mina flytningar utanför då?!
Jag svarade artigt och följdfråga efter följdfråga dök upp.
Till slut blev jag trött på att stå där och disskutera sekret osv så jag frågade:
"Vad blir det?"
Hon hoppade till lite och sa:
"Ja, förlåt! Du vill ju såklart betala."
Jag betalde och efter några blickar som sa, "Stackare, jag vet hur det känns. Jag har svamp hela tiden", släpptes jag iväg.

Jösses!
Man kan ju bli irriterad för mindre!



Kommentarer
Postat av: Anna

I FEEL YOU! har varit med om samma...

2011-11-04 @ 14:11:24
URL: http://miccawhite.blogspot.com
Postat av: FruOlsson ♥ MammaTillTre

Förlåt, men jag kan inte hjälpa att jag skrattar lite ;) Hahah... Du skrev det så roligt! :P

Hoppas du fick rätt medel så du blir av med svampen.



Kram!

2011-11-05 @ 09:26:31
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Anna i skogen

Tack för varningen! Men kunde ju liksom inte låta bli att läsa ändå :) haha! Hoppas att salvan funkar iaf, låter ju sjukt jobbigt det där... Puss o kramis

2011-11-06 @ 15:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0