Vi duger väl... Eller?

Usch...
Jag mår nästan lite illa av all utseendefixering som jag ser och hör överallt.
Alla ska vara smala, snygga, ha fina bröst osv.
Och inte är det killar som lägger ut bilder på tjocka lår som ska bantas ner, eller en slapp rumpa som behöver trimmas till.
Det är tjejer. Alltid tjejer.
Jag förstår att man vill vara sund och trivas med sig själv, men det sänder väldigt fel budskap till alla unga tjejer. Alla kan inte få den kroppen dom helst vill ha, för alla är byggda olika!
Jag blir orolig för pressen som kommer att sättas på mina barn när dom blir äldre.
Jag tyckte att det var hårt när jag var liten, men nu är det ännu värre.
Men nu är det så jävla enkelt att fixa till dom där ankläpparna man alltid drömt om(?!!!) och bröst i storlek Ö.
Jag är inte emot skönhetsoperationer och bantning av olika slag. Absolut inte! Jag tycker det är bra att man slipper lida innombords över sitt utseende. Men ibland undrar jag för vem som alla dom här metoderna används. För jag tvivlar på att det alltid är för en själv. Samhället har fått oss kvinnor att tro att vi inte duger som vi är. Alla ska se ut på ett vis och alla ska ha en viss kroppsform. Det är vidrigt vilken kvinnosyn vi har. Ja vi, alla, inte bara männen.

Tjejer/kvinnor!
Vill ni förändra er så gör det!
Men gör det för er egen skull, inte för att ni tror att ni inte duger som ni är.
För hur ni än ser ut så duger ni precis som ni är.
Jag kämpar själv med en massa extrakilon som ska väck, för jag trivs inte i min kropp. Men jag gör det för min skull och för att bli sund igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0