Att krypa är knepigt.

Barnen sover och jag passar på att blogga.
Det var en av anledningarna till att jag ville ha bort datorhörnan, för att jag skulle sitta mindre vid datorn.
Nu har vi datorn på köksbordet och där kan jag ju inte sitta om barnen är i vardagsrummet.
Visst, jag kan ta med mig datorn till soffan, men jag hatar att sitta i soffan med datorn, så det gör jag ändå inte.
Jag behöver ett bord och en stol.
Så köket it is.

Idag har vi inte gjort så mycket.
Ungarna har legat på nästanfeber hela dagen 37,9.
Bille är jättehes, Brallan är trött och Älvan är snorig.
Min hals gör bara mer och mer ont för var dag som går.
Jag kan knappt svälja.
Så drygt!
Hoppas detta skitet går över snart, så man kan göra saker igen.

Bille tar sig fram ganska bra nu.
Han fuskkryper.
Hasar sig fram, som en liten apa, med händerna.
Och ARG blir han, för att jag inte förflyttar honom dit han vill.
Jag tycker gott att han kan bli lite arg och försöka själv.

Såhär såg det ut ikväll.

UPP med rumpan!

Och fram med benet.

Så råkade man hamna på ett annat håll istället...

DEN DÄR ska jag ha!

MÖÖÖÖG! Det går inte!

Eller..?

Jodå! Mamma la dit en napp med, så jag anstränger väl mig lite till DÅ!


Jag vet, det är supertöntigt att skriva små pratbubblor till sina barn, men vafan?
Man får väl vara en sliskig Svensson-mamma nån gång.

Nu ska jag städa undan det sista, hänga lite tvätt och sätta igång en maskin till.
Sen ska jag med tvättas, för sängen ska renbäddas idag.
Alltså, jag duschar även dom dagarna sängen inte ska renbäddas, men just dom kvällarna är det extra viktigt för mig att alla sängliggare är nytvättade.
Gud nåde den som sabbar min renbäddardag!

Ha en trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: marris

ja visst är det superirriterande när någon smutsar ner när man renbäddat!

2011-10-15 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0