CAPISH?!

Jag har länge tänkt på en sak, som stör mig något fruktansvärt...
Jag och McLovin' FÅR tydligen inte skaffa fler barn.
Varför?
För att det inte passar vissa andra.
Jag fattar ju att folk undrar om vi VILL ha fler barn och det är ju ingen dum fråga.
Men vi, McLovin' och jag, får hela tiden höra saker som:
"Nu får du slå knut på snoppen, så ni inte får fler barn."
"Ni ska ju inte ha fler barn, för då är det synd om dom andra. Ni kommer inte att ha tid till 4 barn."
"Jag vill inte ha fler barnbarn."
"Du mådde så dåligt under din förra graviditet, så du kan inte bli gravid igen. Tänk på dom barnen ni redan har. Du ska orka med dom med."
"Nu har ni ju av båda könen, så nu räcker det."

Alltså, seriöst!
Vem tror vissa att dom är?
Ska vi inte skaffa fler barn, bara precis för att det inte faller andra i smaken?
Man kan väl för fasen tänka efter liiite, innan man öppnar munnen.

Jag förstår inte varför vissa måste lägga sig i saker, som dom inte har ett dugg med att göra.
Om jag och McLovin' vill ha fler barn, då skaffar vi fler.
Vill vi inte ha fler barn, då låter vi bli att skaffa fler.
Enkel ekvation, som t.o.m en 3-åring förstår.

CAPISH?



Kommentarer
Postat av: Sandra F

Du har alldeles rätt ! Det är ingen annans angelägenhet om ni ska eller inte ska ha fler barn!! De ser väl att trotts dåliga dagar som vi alla har, så mår alla era fina ungar prima :-) Och blir ni fler så klarar ni det med så klart! De borde glädjas istället åt att era barn har en så fin uppväxt och att ni är bra föräldrar! Blir också så arg av att höra sånt här, men vissa har ju inte vett nog att hallå sin mening för sig själva. Kramar på er <3

2011-10-11 @ 22:28:26
Postat av: Carola

Det är inget fel i att ha många ungar. Jag har 4 och älskar alla lika mycket även om dom är vuxna idag. Jag har också fått höra det men gör som jag och skit i dom <3

2011-10-11 @ 22:45:47
Postat av: Eva & Neo

Hade jag också skitit i, att människor inte kan lära sig "Skit i andra och sköt dig själv" om man han inte har något bra att komma med!

2011-10-12 @ 06:25:15
URL: http://minioman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0