Feströkning. Why?

Många förstår sig inte på feströkning, eller varför man gör det.
Min förklaring är:
Man får typ ett nikotinbegär x 10, när man har alkohol i kroppen.

Har är dom bästa liknelserna jag har kommit fram till. :)

Många dricker alkohol på helgen, för att det är helg och man tar några öl.
Tänk att det är som att röka.
Men om du då bestämmer dig för att bara dricka alkohol när det är fest.
Det är som feströkning.

Att sitta hemma och ha myskväll en fredag blir ju lika mysigt utan alkohol.
Men det är inte lika kul att gå på en fest och inte dricka alkohol.

Många äter godis mitt i veckan.
Tänk att det är som att röka.
Men om du då bestämmer dig för att bara äta godis vid festligheter.
Det är som att feströka.

Att äta godis en måndag är ju inget måste.
Men att vara på ett kalas, med en massa tårta, kakor och godis och inte få äta, det är inte så kul.

Ser ni skillnaden?
Visst unnar sig många som slutat med onyttigt, vid festligheter?

Här, mamma och Peter.
Här har ni min förklaring! :)

Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0