Sjukisar igen.

ARE YOU FREAKING KIDDING ME??!!!

Igår var alla barnen feberfria och idag fick Bille hög feber!
39,8 stod tempen på.
Alltså, jag börjar snart gråta.
Hur länge ska vi vara sjuka???
Älvan hade oxå lite temp, dock bara 38,2.
Bille fick ha febernedsättande idag, för ligger det en bit över 39 vill jag gärna ha det under kontroll.
Jag är inte så glad för att ge febernedsättande. Feber är ju kroppens egna försvar mot infektioner.
Så länge barnen dricker och kissar är det ju okej att ha feber.
Men det är klart, går det upp mot 40 och över blir jag orolig.
För hög feber är ju inte bra.
Men alla har sina egna gränser för när febernedsättande ska ges.
Man ska göra det som känns bra, för det är så olika.
Brallan tex, hon har precis som jag låg normaltemp(36-37), så när hon har lite över 38 i temp är hon utslagen.
Medans Älvan och Bille har relativt hög normaltemp(37,3-37,5), så när dom har lite över 38 märker man inte ens det.

Usch, ja... Det är inte lätt.

Nu blir det soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0