Ute ur ugnen.

För ett tag sen bakade jag sockerbullar till förbannelse.
Det var väldigt populärt hos mina gäster.
Men sen slutade jag med det och började baka annat.
Nu har det varit så mycket snack om dom där jäkla sockerbullarna, så det blev en sats såna idag.
Och dom underbara lantbröden bakades med.

Många har frågat hur jag gör för att få i fyllningen i sockerbullarna.
Såhär gör jag:
Dela degen i små ping pong-stora bollar...

Och tryck ut till en cirkel. Lägg i en REJÄL klick vaniljkräm...

Och tryck ihop kanterna.

Vik sedan in "snibbarna" och tryck ihop dom.

Lägg bullen med kanterna neråt, i en muffinform.
Gör man på det viset får man sockerbullar med MYCKET kladd!

Färdigt resultat:


Och lantbröden:


Kommentarer
Postat av: Sofie

Var nyfiken på priserna på sakerna du köpt på Milton?

2011-10-23 @ 21:48:22
Postat av: Sofia.

Sofie: Du får kolla in affären!

Min korg kostade runt 200:- och lyktan runt 50:-

2011-10-23 @ 22:03:46
URL: http://sebra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wow :) Har du något bra recept på sockerbullar? Alla jag har gjort har blivit så dåliga. :( Dina ser så perfekt ut!

2011-10-24 @ 18:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0