"Du luktar fisk!"

Jomenalltså, såhär var det...
Vi skulle till djurparken idag.
Men när jag hade flugit omkring i hela huset med diverse barn, bytt bajsblöjor(alla ska ju självklart bajsa 25 gånger när vi ska iväg), brett bullar, svept mitt kaffe och tagit fram Billes bilstol, då... Då börjar det ösregna.
Jahapp...
Det blev till att ställa in.
Jag har inga regnkläder, inga regntåliga skor och inget ordentligt regnskydd till syskonvagnen.
Jag kom även på att jag inte ens har en vanlig jacka!
Det känns inte bra på nåt vis.
T.o.m uteliggare har jackor.

Så idag blir det en vända till tygbutiken istället.
Inte för att jag ska köpa tyg och sy egna regnkläder, utan bara för att det är kul att titta. Jag ska nämligen försöka mig på ett nytt projekt. ;)
Jag ska dumpa av Älvan och Brallan hemma hos mormor under tiden, annars finns nog en risk att jag får betala några tusenlappar, för alla tyger som "skulle förvandlas till kojor" inne i butiken.
Men Billeman får ta och hänga med mamma.
Honom litar jag på!

Men inte luktar han gott idag, Billepillen...
Han har nämligen fått reservmaten(några barnmatsburkar med sjötunga, som Emelie var snäll och gav oss) från skafferiet.
Inget fel på den maten alls, men den luktar fruktansvärt!
Så nu luktar Bille som en dålig dag i min punani.
Isch...
Jag dör lite, varje gång han rapar.
Men ikväll ska alla ungar bada, hade jag tänkt, så förhoppningsvis luktar han lavendel lite senare.

Men nu ska jag dammtorka.
(håller tummarna för att ingen unge vaknar under tiden)

Tjo!

Jag bjuder på en bild på mina slappisar.

Det är nåt speciellt med att dra upp tröjan och lufta naveln. Jag håller med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0