Ny ring... Igen.

För några dagar sen fick jag hem ringar i stainless steel.
Nu har jag provat stansa 3 av dom(eftersom 2 blev bajs).
Jättesvårt att stansa dom!
Dom är verkligen stenhårda!
Men till slut fick jag ett nåtsånär bra resultat, iaf som duger åt mig själv.
Det som är så underbart är att jag kan duscha med ringen osv.
Bra kvalitét!

Jag har tidigare haft en gammal bit bänkskiva i trä, som underlag.
Men igår gick jag in i en järaffär och hittade en järnplatta, som jag fyndade för 10:-
på internet kan man köpa flackjärn, som är i stort sett samma sak, för 200-300:-.
Lite dyrt, tycker jag.
Speciellt när man kan leta upp nåt lika bra, fast billigare, i en järnaffär.
Så nu är det lättare att stansa! :)


Här kommer bilder.





Kommentarer
Postat av: Jenny Westerholm

Hej, jag undrar bara vad det är för höjd på ringen samt hur stora dina stansar är?

Jättefina blev dina ringar!
Jenny

Svar: Tack! Oj! Kommer inte ihåg höjden på ringen, men ca 6-7 mm, tror jag.
Mina stansar är 3 mm.
Sofia

2012-09-13 @ 13:59:53
URL: http://bmifetma.blogg.se
Postat av: Jenny W

Okej, förlåt att jag är så frågvis men hur gjorde du för att lyckas stansa? jag har försökt på massa olika sätt, sätta fast ringen i ett skruvstäd, försökt tejpa fast den på en hård metallplatta (låter idiotiskt men ja :P) men ingenting fungerar. Det blir bara fula märken och stansen hoppar.

Tacksam för svar!

Svar: Jag köpte en sån som man mäter ringar med och trädde på ringen på den och stansade.
Sofia

2012-09-17 @ 09:22:01
URL: http://levnulevidag.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! Jag är nyfiken på din järnplatta och var du köpte den eftersom jag själv tänkt köpa flackjärn men också tycker att de är dyra.

Hälsningar
Emma

Svar: Köpte en järnplatta i en vanlig järnaffär. Den var väl egentligen till nåt speciellt, men det räcker att man hittar en platt, tjock grej i järn.
Sofia

2014-03-13 @ 11:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0