Det luktar jord...

Det luktar jord i vårt vardagsrum.
Såhär är det...
Vi har en krypgrund under vårt vardagsrum.
För ett tag sen såg jag att vi helt plötsligt hade en massa skalbaggar i det rummet, som ramlade ner från vinden.
Skiiiiit, tänkte jag och ringde anticimex.
Dom kom och sa, "Det är inga farliga baggar, dom kan inte förstöra ert hus!"
"Bra!", sa jag och frågade om han ändå kunde ta en titt på grunden, när han ändå var igång.
Det gjorde han och det var då allt sket sig.
Massa bjälkar har blivit rötskadade och sen har det flyttat in envisa trägnagare i virket.
Vissa bjälkar pulvriserades när man klämde på dom.
Helvetes mög, tyckte jag!
MEN!
Nu har vi(McLovin och hans pappa) karvat bort rötan, bytt ut bjälkar, tagit bort blindgolvet, lagt ny plast, stöttat upp och förstärkt.
Och ett saneringsföretag har varit här och sprutat idag.
Nu ska vi(McLovin) bara förstärka lite mer, sätta in vår nyinköpta avfuktare och lägga ny isolering.
Sen är det problemet löst! :)
Men det är iaf därför mitt hus luktar jord.
För att dom har grävt i jorden undertill och all den ljuvliga doften har letat sig upp till oss.

Här är bilder på dåliga bjälkar, som fick flytta ut ur grunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0