Lite kvällschill.

Ligger i soffan och har precis kollat färdigt på en film.
I min mage ligger 300 kex och en hel mögelost, som simmar runt i överjäst vin.
Vafan. Är det semester så är det.
Men snart är det slut på the vajkaishon!
På onsdag börjar denna kvinna jubba, efter 4,5 år.
Fatta vad sjukt!
Jag vet ju knappt hur man beter sig på en arbetsplats längre(försöker intala mig själv att jag visste det innan).
Är det ok att göra balla balla på chefen?
Och får man äta snorkråkor in public?
Det är frågor jag kommer att få svar på i veckan.
Idag har jag packat barnens dagispåsar.
Regnkläder, skor, extrakläder, osv.
Jag märkte att Bille(Ååååååh! Du är för liten för dagis!!!) har 3 par regnställ och tjejerna bara vars ett.
Det funkar inte för mig.
Dubbelt is the shit!
Ett på dagis, ett hemma.
Samma med skor, stövlar, sandaler.
Eftersom jag dör lite mer inombords, ju närmre min come back jag kommer, tog jag tag i ett av problemen och köpte fler regnställ till tjejerna.
Ja, alltså vars ett. Inte jättemånga.
Stövlar är nästa projekt och jag vill ha det klart innan jag börjar jobba.
Jag vet inte varför egentligen, för jag kommer ju hem vid 15, dom flesta dagarna. Och helgerna är ju fria.
Det är inte så att jag ska flytta till jobbet.
Men den där känslan av att jag inte kan ha kontroll över saker och ting är rätt så dryg.
Det är ju mina barn vi snackar om!
Jag kan ju inte ens låna ut mina favoritkläder, hur fan ska jag kunna låna ut ungarna?!
Jag försöker intala mig själv att jag bibehåller kontrollen genom att köpa dubbla ytterplagg.
Och stövlar.
Det funkar sådär.
Rörigt va? Inte ens jag hänger med.
Hur som helst...
Stövlar.

Jag kan förresten tillägga att barnen inte ska börja på dagis förrän den 10e september. Brallan och Älvan kommer att vara där nån dag. (Dom är ju 15-timmars barn än så länge.)
Och Bille ska skolas in nästa vecka, men Dick är ledig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0