3e advent.

Tredje advent. 1 vecka-ish kvar till jul.
Ja. Det var väl bara att sätta igång att baka pepparkakor.
Dvs om man räknar mina barns magar som ugnar.
Jag kavlade ut deg, efter deg, som mystiskt försvann och 3 skrattande barn satt med degmustascher.
Jag antar att om vi värmer upp barnen till 200 grader, så skiter dom ut pepparkakor.
Vet dock inte om det är nåt som jag skulle vilja äta, så det får va så.
Men jag och McLovin kämpade iaf illvilligt med degen, som vi gräddade i en riktig ugn, så några pepparkakor blev det ändå.
Tydligen ska vi ha ett pepparkakshus...
Jag ser framför mig hur katterna får tag i det, välter ner det på golvet och får hjälp av diverse djur och barn att äta upp det överblivna skraffset. Resten hamnar under soffan/i akvariet/i sängarna...
Men dom andra ser fram emot det, så jag håller tyst och ler.
Yey! Pepparkakshus!

Nog om pepparkakor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0