checkpoint!

Alltså... -Check!
Jag dör lite varje gång någon skriver det på facebook.
Jag absolut hatar det.
Jag vet inte varför.
Det KAN vara pga att jag och Issen inte kunde lära oss glosan "rutig" på engelska i högstadiet och skrev "checked" över handen, tills vi kunde den utantill.
Det kan oxå vara pga att ALLA skriver det i ALLA sammanhang.

Träning -Check!
(förståelig.)

Färgat håret -Check!
(Ja, jag har överseende med den med.)

Halkat på en bajskorv och spräckt skallen -Check!

Suttit i väntrummet på akuten -Check!

Blivit utskälld på Konsum -Check!

Råkat trampa sönder dotterns favvoleksak -Check!


REALLY??
Stod det på din checklista i morse?
Att "råka" trampa sönder din dotters leksak?
Isåfall tycker jag nog att du är en dålig förälder.
Åh, mina ögon blir helt bajsnödiga när jag ser alla checkstatusar!
Kan inte alla check bara ta och checka ut, så jag slipper ha klåda i hjärnan?
(Vissa av statusarna ovan kan ju möjligtvis vara påhittade, men ibland är det fan inte långt ifrån!)

Ja, jag inser att det är mig det är fel på och inte alla andra.
Men det är faaaaasen så störigt ändå! :)

Trevlig söndag på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0