Fettodagen

Idag blev alla timmar fulla av aktiviteter igen.
Härligt!
Dagen började med att jag storstädade huset, medans McLovin sov ut, efter en vaken natt med Älvan.
När han vaknat och vi ätit frukost gick jag med Brallan till min syster.
Hon bor 3,7 km från oss, så det är inte så långt att gå.
Men vilken jäkla terräng!
Is i ca 3 km, tills man kommer ut på stora vägen.
Jag halkade runt som en vante bakom vagnen och sprang på stället, medans vagnen gled åt höger och vänster.
Men fram kom vi och hemma hos syrran blev det fika.
När Brallan lekt med Erik ett tag gick vi hem igen, innan det blev mörkt.
Här ute i bushen finns det nämligen inte några gatlyktor.
När vi kom hem gjorde vi mat och inväntade farfarn och Milellan, som ville ha lite middag.
Dom hade semlor med sig till efterrätt.
Smaskens, tyckte barnen!
Sen blev det mys för hela slanten.
Jag fick prova nån magnetapparat till min fot, för att öka cirkulationen och få bort smärtan.
Det var riktigt skönt!
Barnen ville oxå testa. :)
Efter några timmar av mys och bus var klockan långt efter läggdags och gästerna åkte hem och barnen åkte i säng.

Och nu sitter vi med te och myser i soffan, jag och McLovin.

En jättemysig dag har vi haft!
Tack, alla inblandade! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0