Inskolning

Idag började Älvans inskolning på dagis.
Det gick bra!
Hon lekte och kramade fröknarna och skötte sig allmänt bra.
Vilan var lite klurig, för brandlarmet gick när barnen skulle somna.
Älvan ville inte vila, men hon var så trött så hon somnade ändå, efter lite protester.
Bredvid Älvan låg en annan liten tös, som inte heller kom till ro.
Så när Älvan somnat la jag mig bredvid den andra tösen och strök henne över ryggen, tills hon med gav upp.
Söta barn!

När vi kommit hem från dagis bakade jag scones till eftermiddagsfika, sen körde jag ner till Höör på kvällen, för en Powerwalk.
Jag fick sällskap av Viktoria och hennes två killar(som satt i vagnen).
I 75 minuter knatade vi runt och brände fett.
NICE!

När jag kom hem igen möttes jag av två flickor, som hade väldig mammaabstinens. Jag hann knappt innanför dörren, innan jag fick lägga mig på golvet hos Älvan, med armen uppe hos Brallan och hålla henne i handen.
Men dom somnade ganska fort.
Hädanefter tar jag nog mina pw:s, så jag hinner hem INNAN deras läggningar, eller efter dom har somnat.

Det ar allt för idag!
Nu ska jag snart lägga mig, så jag är pigg på dagis imorn. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0