Socker

Jag tänkte på en sak...
Denna sockerhysteri.
Jag läser överallt om den.

När vi firar något med tårta, tex en födelsedag, så får Bille smaka.
Det har han fått göra sen hans namngivning.
Många tycker att det är fel.
Jag funderar på varför.
Varför är det fel?
Han kommer ju inte bli helt sockerberoende för att han har fått smaka på sin egen tårta.
Han blir inte överviktig och tappar tänderna heller.
Jag fattar inte grejen.
Om barnet äter vanlig mat ordentligt, så är det ingen fara.
Men folk tycker att det är hemskt med socker.
Men sen att folk ger sina bebisar saft, yoghurt och fruktpurré i stort sett dagligen, det är inte fel..?
Det är oxå socker!
Och att dömma mig, för att jag låter mitt barn smaka tårta/kaka vid speciella tillfällen och samtidigt själv göra samma sak var och varannan dag, det är lite märkligt.
Men hur som helst...
Socker är inte farligt i små mängder.
Man måste inte vara helt hysterisk över det. Det finns värre saker. :)

Det var mina funderingar för idag!
Ingen baktanke bakom dom, bara tankar...
Och såna får man ju ha. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0