Yey!

Idag tog jag med mig Brallan till Lund.
Jag pratade med den nya chifen om min tjänst, som jag ska gå tillbaka till i sommar.
Jag vill ju inte jobba kvällar och helger, för just nu(och för alltid) går mina barn före min "karriär".
Hon kunde ge mig en tjänst i servicegruppen, men då skulle hon ta bort min titel, undersköterska, och skriva mig som vårdbiträde istället.
Det gör inte mig nåt.
Jag behåller min lön och slipper lämna bort mina barn på kvällar och helger.
Det är allt som räknas.
Hon var inte glad över att "slösa" med resurser. Hon vill ju såklart ha mig i sjukvården, där jag "hör hemma", men just nu får det bli som det blir.
Jag vill vara med mina barn!
Och jag är sååååååå nöjd!
Alla storhelger/helger/kvällar är räddade! :)
Inget passbytande, för att kunna fira jul med familjen, hädanefter.
Åh, vad skönt!
Egentligen vill jag tillbaka till sjukhuset, men det får bli när barnen är större.
Obekväma arbetstider får vänta.

Jag och Brallan firade med en tur till McDonalds, innan vi åkte hem.
:)

Just nu ligger jag däckad i soffan med magvärk.
Jag har ägglossning och får sån rälig mensvärk då.
Det sägs att man inte kan känna av sin ägglossning, men det var nog en man som sa det.
För jag kan.
Och det är ju smidigt, om man försöker skaffa barn, men nu har jag ingen nytta av ägglossning och mens längre, så jag välkomnar klimakteriet.
Eller, nja... Man ska aldrig säga aldrig. ;)

Hmm...
Nu ska jag bara njuta av kvällen.
Mannen är iväg och tränar och kidsen sover.
Så skönt! :)

Hajjen!

Brallan var helt elektrisk idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0